1 km/an, viteza modernizării

1 km/an, viteza modernizării

Anul viitor, în Capitală, sosesc tramvaie noi. Dar ca să poată rula pe străzile din oraş este nevoie ca şinele să treacă prin reparaţii de amploare. Modernizarea unui singur kilometru durează însă un an. În ritmul acesta, este nevoie de un sfert de secol pentru a ne putea bucura de călătorii în mijloace de transport moderne şi sigure.
Astăzi a fost făcută predarea lucrărilor pentru primul tronson care urmează să fie modernizat.

Ciuruită de gropi. Aşa arată o porţiune din cea mai folosită linie din Capitală. Tramvaiul 1 leagă sud-estul Bucureştiului de nord-estul acestuia.

Modernizarea a început deja. Deocamdată… fără utilaje. În această fază a proiectului se face organizarea de şantier.

Contractul de modernizare a fost alocat de Primăria Capitalei, prin procedură de achiziţie publică. Directorul STB
oferă un termen mai optimist pentru porţiunea de un kilometru.

Pe porţiunea de traseu cuprinsă între Bulevardul Timişoara şi Pasajul Basarab, infrastructura urmează să fie refăcută de la zero. Vor fi înlocuite şinele, firele de la reţeaua de contact, dar şi stâlpii de susţinere. Până când lucrările vor fi gata, liniile 11 şi 35 sunt suspendate. Iar traseele liniilor 1,10 şi 19 modificate.

A fost înfiinţată în scimb o linie de autobuze navetă, 601. Călătorii se plâng că au aflat de modificări direct în staţie.

Modernizarea reţelei e însă absolut necesară. Din vara anului viitor în Capitală sosesc tramvaie noi.

În total, 27 de kilometri trebuie reparaţi. Şi peroanele vor fi extinse, ca să se potrivească cu noile tramvaie, lungi de 36 de metri.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt