Accident feroviar, mecanicul era băut

Accident feroviar, mecanicul era băut

Mecanicul care a provocat accidentul din gara Feteşti, dintre două trenuri de marfă, avea o alcoolemie de 0,40 miligrame alcool pur în aerul respirat. Ar fi adormit şi a intrat astfel în plin într-o altă garnitură care staţiona. Incidentul a ajuns, în câteva ore, la nivelul de - scandal politic. Autorităţile, în loc să vină cu soluţii, se ceartă pe demisii.

Unul dintre trenuri era oprit în gara din Feteşti, când mecanicul celeilalte garnituri l-a lovit în plin. Bărbatul a trecut nestingherit de toate semnalele care îi arătau să oprească. Avea o alcoolemie de 0,40 miligrame alcool pur în aerul respirat, când a fost aproape să provoace o tragedie. Nici sistemul de siguranţă automat, care ar fi trebuit să frâneze trenul, nu funcţiona, potrivit ministrului Transportului.

În urma impactului zece vagoane şi o locomotivă au fost distruse, şinele de cale ferată au fost rupte, iar linia de
electrificare avariată. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.

Din cauza accidentului, trenurile de călători către şi dinspre litoral au înregistrat ore întregi de întârziere.

Cele două garnituri de marfă aparţin unor operatori privaţi. Premierul Cîţu a avut şi el o reacţie, indicând Ministerul Transporturilor drept responsabil de îmbunătăţirea infrastructurii, cât timp banii de la Guvern au fost alocaţi la începutul anului.

La scurt timp, Premierul Florin Cîţu a dat de înţeles, că, dacă era în locul lui Cătălin Drulă, l-ar fi demis pe şeful CFR. O anchetă a poliţiei va stabili ce s-a întâmplat. Specialiştii sunt însă de părere că remedierea situaţiei va fi
dificilă şi de durată. În urmă cu o săptămână, un alt tren de marfă a deraiat tot în gara Feteşti perturbând traficul feroviar către litoral.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt