Am învăţat să iubim vinul fin

Am învăţat să iubim vinul fin

În sfârşit noi, românii am înţeles că nu contează cantitatea, ci calitatea! Cel puţin când vine vorba despre vinuri. Ani la rândul acestea s-au bucurat de aprecierea străinilor, care ne lăudau vinurile şi le premiau la concursurile internaţionale. Situaţia s-a schimbat însă mai ales în ultimul an de pandemie. Ne-am rafinat gusturile, şi am învăţat să punem lângă un preparat fin pe care am avut timp să-l pregătim o licoare bahică pe măsură.

Interesul consumatorilor pentru vin românesc a crescut, deşi în trecut tendinţa era să aleagă o băutură ieftină de la raft. Experţii au constatat o educare a consumatorilor, care au încercat vinurile de clasă medie sau premium şi apoi au devenit fideli acestor produse. În plus, plaiurile romanesti sunt pline cu pamant fertil, numai bun pentru soiurile de viţă de vie roditoare.

În ceea ce priveşte sortimentele de vin alb şi roşu, preferinţele consumatorilor sunt aproape egale, însă în
perioada sărbătorilor de iarnă interesul pentru vinurile rose a crescut considerabil. Producătorii au fost surprinsi, pentru ca vinurile rose sunt vedetele verii.

Înainte de pandemia de COVID-19, atât cramele, cât şi magazinele de specialitate s-au îndreptat spre publicul tânăr. Au fost organizate degustări cu angajaţii companiilor IT, diverse firme au organizat team-buildinguri în crame, iar restaurantele au jucat de asemenea un rol important: au inclus în meniuri vinuri atent selecţionate. Numai că anul 2020 a lovit şi această piaţă, a vinului. S-au diminuat atât consumul, cât şi vânzările, iar exportul a avut şi el de suferit. Sprijinul statului pentru cramele din România este considerat insuficient.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt