Am învățat să iubim vinul fin – Focus Prima TV

Am învățat să iubim vinul fin

În sfârșit noi, românii am înțeles că nu contează cantitatea, ci calitatea! Cel puțin când vine vorba despre vinuri. Ani la rândul acestea s-au bucurat de aprecierea străinilor, care ne lăudau vinurile și le premiau la concursurile internaționale. Situația s-a schimbat însă mai ales în ultimul an de pandemie. Ne-am rafinat gusturile, și am învățat să punem lângă un preparat fin pe care am avut timp să-l pregătim o licoare bahică pe măsură.

Interesul consumatorilor pentru vin românesc a crescut, deși în trecut tendința era să aleagă o băutură ieftină de la raft. Experții au constatat o educare a consumatorilor, care au încercat vinurile de clasă medie sau premium și apoi au devenit fideli acestor produse. În plus, plaiurile romanesti sunt pline cu pamant fertil, numai bun pentru soiurile de viță de vie roditoare.

În ceea ce privește sortimentele de vin alb și roșu, preferințele consumatorilor sunt aproape egale, însă în
perioada sărbătorilor de iarnă interesul pentru vinurile rose a crescut considerabil. Producătorii au fost surprinsi, pentru ca vinurile rose sunt vedetele verii.

Înainte de pandemia de COVID-19, atât cramele, cât și magazinele de specialitate s-au îndreptat spre publicul tânăr. Au fost organizate degustări cu angajații companiilor IT, diverse firme au organizat team-buildinguri în crame, iar restaurantele au jucat de asemenea un rol important: au inclus în meniuri vinuri atent selecționate. Numai că anul 2020 a lovit și această piață, a vinului. S-au diminuat atât consumul, cât și vânzările, iar exportul a avut și el de suferit. Sprijinul statului pentru cramele din România este considerat insuficient.

Total
0
Shares
Total
0
Share