ANAF introduce schimbări importante în procedura pentru raportul de inspecţie fiscală

ANAF introduce schimbări importante în procedura pentru raportul de inspecţie fiscală

Un ordin al preşedintelui ANAF, publicat acum în Monitorul Oficial, aduce schimbări importante în ce priveşte procedurile de întocmire a raportului de inspecţie fiscală. ANAF introduce o procedură unică pentru întocmirea, avizarea şi aprobarea raportului de inspecţie fiscală, transparentizează procedura şi reglementează mecanisme de corecţie a unor situaţii. Astfel, sunt reglementate şi situaţiile în care apar divergenţe între organele fiscale în stabilirea corectă a stării de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum şi modalitatea de soluţionare a divergenţelor prin consensul opiniilor între reprezentanţii echipei de inspecţie fiscală, şeful de serviciu şi conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.

Anterior, la nivelul ANAF nu exista o procedură unitară stabilită pentru întocmirea raportului de inspecţie fiscală. De asemenea, este important de precizat că eventualele încălcări ale procedurii vor putea fi folosite ca argumente la o contestare a raportului. tot în acest scop va putea fi folosită şi nota de divergenţe, în care sunt trecute, înainte de soluţionare, eventuale divergenţe în care pot fi implicaţi membrii echipei de inspecţie fiscală, şeful de serviciu coordonator şi conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt