Autobuze şcolare în loc de trafic şi claxoane

Autobuze şcolare în loc de trafic şi claxoane

Prima zi de şcoală din cel de-al doilea semestru înseamnă şi trafic aglomerat în marile oraşe. Din comoditate sau chiar din nepăsare, părinţii nu au luat în calcul variante de rezervă, aşa că i-au dus pe cei mici la şcoală….cu maşina. La Cluj- Napoca s-a stat pe avarii şi s-au auzit claxoane încă de la prima oră a dimineţii, asta deşi există o variantă simplă şi sigură: autobuzele şcolare. Aceeaşi soluţie a fost gândită şi
în Capitală, dar actualul primar a decis să o scoată, pentru că, spune Nicuşor Dan, costau prea mult pentru cât de puţin erau folosite.

Imaginile cu maşini pe avarii oprite în faţa şcolilor an de an au devenit o obişnuinţă. Asta deşi există varianta autobuzelor şcolare. Astăzi la Cluj Napoca, prea puţini părinţi au ales aceeasi metodă.

Sunt însă şi părinţi care văd în autobuze o soluţie sigură pentru că lasă astfel mijloacele de transport obişnuite, mai libere.

Povestea autobuzelor a început la Cluj Napoca în 2019 cand, din cauza aglomeraţiei, primăria a cumpărat 10 astfel de maşini. Acum au mai fost achiziţionate încă 10, pentru că este nevoie de distanţare socială din cauza pandemiei. Elevii din toate cartierele clujului vin astfel gratuit la scoală in mijloace de transport in care doar ei au acces.

Proiectul a fost pus în practică prin poliţia locală si cei de la transportul în comun. Iniţial am avut 10 rute însă cerinţele au fost foarte mari si astazi avem 14 trasee.

Adulţii sunt profesorii sau însoţitorii celor care au nevoi speciale. În fiecare mijloc de transport exista un poliţist local pentru siguranţa copiilor. Un proiect similar s-a încercat şi în Bucureşti. Însă Nicuşor
Dan a scos autobuzele şcolare înfiinţate în mandatul fostului primar general , explicând că aceste linii aveau un cost mare, iar elevii oricum circulă gratuit cu mijloacele de transport în comun.

Autobuzele şcolare erau destinate doar pentru 6 şcoli din cele 600 ale Bucureştiului. Era vorba de un program-pilot, prin care au fost create 16 linii de transport pentru 6 şcoli. Astfel de linii, care au un număr mic de utilizatori, generează costuri foarte mari. A scris Primarul general pe o reţea de socializare.
În prezent în şcolile şi grădiniţele din Bucureşti învaţă peste 280 de mii de elevi, cei mai mulţi dintre ei fiind în instituţiile de stat.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt