Autobuze școlare în loc de trafic și claxoane – Focus Prima TV

Autobuze școlare în loc de trafic și claxoane

MISAWA AIR BASE, Japan — Students step off school buses at Sollars Elementary Mar. 21. Base schools are back in session with all bus routes running and classes starting at the normal times. Students have been out since the school lost power after the earthquake that shook the northern coast of Japan Mar. 11. (U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Marie BrownReleased)

Prima zi de şcoală din cel de-al doilea semestru înseamnă şi trafic aglomerat în marile oraşe. Din comoditate sau chiar din nepăsare, părinţii nu au luat în calcul variante de rezervă, aşa că i-au dus pe cei mici la şcoală….cu maşina. La Cluj- Napoca s-a stat pe avarii şi s-au auzit claxoane încă de la prima oră a dimineţii, asta deşi există o variantă simplă şi sigură: autobuzele şcolare. Aceeaşi soluţie a fost gândită şi
în Capitală, dar actualul primar a decis să o scoată, pentru că, spune Nicuşor Dan, costau prea mult pentru cât de puţin erau folosite.

Imaginile cu maşini pe avarii oprite în faţa şcolilor an de an au devenit o obişnuinţă. Asta deşi există varianta autobuzelor şcolare. Astăzi la Cluj Napoca, prea puţini părinți au ales aceeasi metodă.

Sunt însă şi părinţi care văd în autobuze o soluţie sigură pentru că lasă astfel mijloacele de transport obişnuite, mai libere.

Povestea autobuzelor a început la Cluj Napoca în 2019 cand, din cauza aglomeraţiei, primăria a cumpărat 10 astfel de maşini. Acum au mai fost achiziţionate încă 10, pentru că este nevoie de distanţare socială din cauza pandemiei. Elevii din toate cartierele clujului vin astfel gratuit la scoală in mijloace de transport in care doar ei au acces.

Proiectul a fost pus în practică prin poliția locală si cei de la transportul în comun. Inițial am avut 10 rute însă cerințele au fost foarte mari si astazi avem 14 trasee.

Adulţii sunt profesorii sau însoţitorii celor care au nevoi speciale. În fiecare mijloc de transport exista un polițist local pentru siguranța copiilor. Un proiect similar s-a încercat şi în Bucureşti. Însă Nicușor
Dan a scos autobuzele școlare înființate în mandatul fostului primar general , explicând că aceste linii aveau un cost mare, iar elevii oricum circulă gratuit cu mijloacele de transport în comun.

Autobuzele școlare erau destinate doar pentru 6 școli din cele 600 ale Bucureștiului. Era vorba de un program-pilot, prin care au fost create 16 linii de transport pentru 6 școli. Astfel de linii, care au un număr mic de utilizatori, generează costuri foarte mari. A scris Primarul general pe o rețea de socializare.
În prezent în școlile și grădinițele din București învață peste 280 de mii de elevi, cei mai mulți dintre ei fiind în instituțiile de stat.

Total
0
Shares
Total
0
Share