Carnea cea de toate zilele - Focus Prima TV

Carnea cea de toate zilele

Peste 90% dintre români integrează carnea şi preparatele din carne în meniul zilnic şi săptămânal, arată datele unui sondaj realizat de prima cooperativă ţărănească digitală.

Aproape 70% preferă să cumpere carne proaspătă, iar un român din patru consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate. Mai mult, pentru a se asigura că achiziţionează carne din surse sigure şi cu o trasabilitate clară, majoritatea este dispusă să plătească cu până la 30% mai mult.

Potrivit Obor21.ro, românii preferă să consume carnea la prânz (42%), în weekend (17%) sau oricând au ocazia (23%), iar cei mai mulţi o preferă gătită la grătar (26%) sau la cuptor (23%), confirmând o tendinţă spre un stil de viaţă mai sănătos, care s-a accentuat în ultimii ani.

În topul consumului se află carnea de pasăre, de porc, respectiv de vită.

Un sfert (25%) dintre români consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate decât cea de porc, fiind întrecută la acest capitol doar de carnea de pui, considerată mai sănătoasă de jumătate dintre respondenţi.

Cei mai mulţi achiziţionează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile şi magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la ţărani), în timp ce 7% achiziţionează de la ferme. “Atunci când cumpără carne de la ţară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferinţă în bucăţi mici. Alegerile confirmă tendinţa din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară şi cheltuielile inutile”, se arată în concluziile studiului.

Provenienţa şi trasabilitatea produselor reprezintă alţi factori importanţi în decizia de achiziţie a cărnii şi preparatelor din carne de la ţară. Datele sondajului susţin acest lucru, prin cei 25% dintre respondenţi care declară că îşi doresc informaţii clare despre provenienţă, respectiv verificarea cărnii de către veterinar.

Sondajul comandat de Obor21.ro a arătat, totodată, că românii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru a beneficia de avantajele produselor cu provenienţă sigură şi o calitate ridicată. Aproape 70% preferă carnea proaspătă, cu un procent mai ridicat în cazul Bucureştiului. Astfel, jumătate dintre respondenţi ar plăti cu până la 20% mai mult faţă de preţul de supermarket pentru carnea proaspătă de la ţară, iar 25% sunt dispuşi să plătească chiar şi mai mult.

Cercetarea a fost realizată online, la nivel naţional, în luna august 2021, pe un eşantion de 840 de respondenţi (54% femei şi 46% bărbaţi), din care 60% au venituri medii şi peste medie.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia şi Florian Mateiţă, cu o investiţie iniţială de peste 80.000 euro. Carnea rezervată prin intermediul platformei provine în cea mai mare parte din gospodăriile ţărăneşti din judeţele Botoşani şi Suceava.

Sursa: Agerpres

Total
0
Shares
Total
0
Share