Dublă tragedie aviatică 8 militari au murit

Dublă tragedie aviatică  8 militari au murit

Dublă tragedie aviatică în judeţul Constanţa, nemaintâlnită în istoria Armatei Române. Pilotul unui avion MiG 21 Lancer a
murit când avionul s-a prăbuşit, iar alţi şapte militari din echipajul unui elicopter trimişi în căutarea lui au murit după o
explozie la bord. Misiunile de căutare ale celor două aparate de zbor si ale militarilor decedati au durat toată noaptea.

Atât a mai rămas din epava elicopterului prabusit: un morman de fiare în flăcări. Fusese trimis cu 7 salvatori la bord sa
caute pilotul unui MiG care pierduse legatura cu turnul de control. Avionul MiG 21 LanceR era in patrulare deasupra
Dobrogei si-a dispărut de pe radar la ora 20:03 - la 13 minute după ce a decolat de la Baza Aeriană de la Mihail Kogălniceanu. Ulterior un martor a anunţat la 112 că s-a auzit o bubuitură şi apoi a observat un incendiu puternic la sol

Elicopterul IAR 303 - PUMA, trimis în misiune de salvare a pierdut legătura radio cu turnul de control şi a dispărut si el
de pe radar. La 4o de minute dupa prabusirea MiG-ului, Ministerul Apărării Naţionale a comunicat cel de-al doilea
incident aviatic. Pilotul de elicopter raportase condiţii de vreme nefavorabilă şi primise ordin să se întoarcă la bază.

Elicopterul avea la bord un echipaj format din şapte militari. Toţi au decedat, inclusiv pilotul avionului.

În contextul războiului din Ucraina, autorităţile s-au mobilizat rapid. Prefectura Constanţa, ISU Dobrogea, Poliţia,
Jandarmeria, Serviciul de Ambulanţă au trimis echipe de cautare si salvare pe dealurile dintree comuna Cogealac si
Gura Dobrogei.. Pe-o vreme rece si o noapte intunecoasa, au cautat aproape toata noaptea pana au gasit cele doua
epave si militarii decedati. Urmează acum o amplă anchetă coordonată de Parchetul Militar, care va stabili cauzele
prăbuşiri celor două aparate de zbor militare. Sunt luate in cosiderare vremea nefavorabilă, defecţiune tehnică sau o
eroare de pilotaj. Toate aeronavele de tipul celor implicate în catastrofele aviatice din seara zilei de 2 martie, MiG-21
LanceR, respectiv IAR 330 Puma, au fost consemnate la sol până la elucidarea cauzelor producerii prăbuşirilor.

Căpitanul Costinel Iosif Niţă, pilotul avionului MiG-21 LanceR prăbuşit miercuri, 2 martie, în judeţul Constanţa, şi-a pierdut
viaţa. Pilotul avea 31 de ani, era căsătorit şi nu avea copii. Din anul 2014, îndeplinea funcţia de pilot în cadrul Escadrilei
861 Aviaţie Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea. Acumulase peste 570 de ore de zbor, din care aproximativ 420 pe MiG-21 LanceR.

Locotenent-comandor Bogdan Florin, pilot, în vârstă de 41 de ani, angajat din anul 2003, avea la activ peste 1500 de ore
de zbor, era căsătorit şi avea trei copii. Locotenent Sorin Pătraşcu, copilot, în vârstă de 27 de ani, angajat din anul 2016, avea 500 de ore de zbor, necăsătorit. Maistrul militar Gelu Banu, angajat din anul 1993 în vârstă de 53 de ani, avea la activ peste 1700 de ore de zbor, era căsătorit şi avea doi copii.

Caporal Cătălin Lateş, operator căutare salvare, 29 de ani, angajat din 2021, căsătorit şi avea doi copii

Sergent Ionuţ Marinescu, personal de însoţire medicosanitar, 44 de ani, angajat din 2021, căsătorit, un copil.
Maistru militar cls I Vlad Carp , 39 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, căsătorit, un copil.
Maistru militar cls II Sergiu Bosoi, 37 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, angajat din 2005.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt