Lucrările la noua stație de metrou au început…lent – Focus Prima TV

Lucrările la noua stație de metrou au început…lent

S-a dat startul lucrărilor la noua stație de metrou a magistralei Pipera-Berceni și, tipic românesc, acestea au debutat cu o pauză. Imediat după inaugurarea șantierului, muncitorii și-au luat liber și s-au odihnit. Între timp însă, traficul pe artera cu patru benzi a fost restricționat pe o porțiune de 5 sute de metri. Chiar dacă lucrările au început cu o pauză, autorităţile spun că termenul de finalizare a lucrării nu o să fie depăşit.

Cu un început lent, stația Tudor Arghezi va fi construită între stația Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 de metrou, și Șoseaua de Centură. Pe lângă devierea căilor de utilități aflate în trama stradală, lucrarea a mai debutat și cu o pauză. Pentru că inaugurarea a fost una obositoare, un grup
de 4 muncitori a început să așeze meticulos semnele de atenționare pentru șoferi, în timp ce se formau deja coloane de mașini pe ambele sensuri de mers.

Însă, pentru felul în care au început lucrurile pe noul șantier, ne putem aștepta ca termenul de finalizare să fie depășit, la fel cum s-a întâmplat și în cazul metroului din Drumul Taberei. Pe hârtie, proiectul este unul măreț. Noua linie de metrou va avea 1,6 kilometri și va dispune de șase zone de acces pietonal, dintre care două vor fi situate pe partea opusă a Șoselei Berceni, fiind asigurată legătura printr-un pasaj subteran.

Tot în doi ani, în apropiere ar trebui să fie amenajată o parcare de tip park and ride cu 6 sute de locuri, pentru a fi folosită de toți cei care vor să ajungă în centrul Capitalei și folosesc ca mijloc de transport metroul.

Costurile investiției se ridică la 50 de milioane de euro. Dintre aceștia, 15 procente vin din fondurile Primăriei Sectorului 4, iar restul de 85%, din fonduri europene nerambursabile. Proiectul ar trebui să fie gata în 2023, însă, conform experienței infrastructurii românești, întârzierile par deja să bată la ușă, după felul în care au început lucrările.

Total
0
Shares
Total
0
Share