Podurile din România, un pericol pentru șoferi și pietoni - Focus Prima TV

Podurile din România, un pericol pentru șoferi și pietoni

Dezastrul de la Neamț, unde un pod s-a prăbușit, în localitatea Luțca, în timp ce era traversat de două mașini, ridică deja multe semne de întrebare despre siguranța noastră, a celor care le traversăm. În România există zeci de astfel de edificii peste care au trecut decenii întregi fără ca măcar să fie reabilitate. Unele tremură din toate încheieturile, din altele au căzut deja bucăți, însă sunt încă circulate. Iar în cazul tuturor soluția cea mai bună ar fi detonarea și construirea unui alt pod, de la zero.

Aproape de centrul orașului Milișăuți se află unul dintre cele mai tranzitate poduri din județul Suceava, pe drumul național
care leagă municipiul reședință de județ de orașul Rădăuți. Construcția a fost ridicată în 1962, iar de atunci a fost făcută
o singură reabilitate, și aceea din cauză că o bucată din pod efectiv cedase în urma inundațiilor.

Sunt, însă, mai bine de 10 ani de când localnicii semnalează diverse probleme la podul care trece peste râul Suceava,
însă strigătele lor au fost ignorate.

Atât constructorul care se ocupă de reabilitarea podului, cât și administrația orașului recunosc că podul reprezintă în
prezent un pericol pentru cei care-l traversează.

Și în județul Cluj există poduri care reprezintă un real pericol. La ieșirea din Dej spre localitatea Mănăstirea, degradarea
vizibilă a podului de acolo a început în urma cu 9 luni.

Localnicii sunt speriați de ceea ce s-ar putea întâmpla dacă podul se dărâmă. Mai mult decât atât, cum traficul a fost redirecționat pe drumul din fata caselor lor, au avut de suferit și din aces motiv. Casele lor se fisurează pe zi ce trece,iar
costurile de reparații nu sunt deloc mici.

Timișoara are nu mai puțin de 14 poduri și pasarele peste râul Bega. Patru dintre ele sunt în garanție, iar cinci au expertize de consolidare, în timp ce două sunt în plin proces de reabilitare. Restul, printre care si podul Muncii, construit în 1978, au nevoie urgentă de reparații.

Oamenii sunt indignați de nepăsarea autorităților și spun că oricând s-ar putea produce o nenorocire.

În România există aproximativ 4.500 de poduri rutiere, cele mai multe dintre ele construite în urmă cu 50 sau chiar 100
de ani. Conform CNAIR, doar 30% dintre ele sunt evaluate ca fiind în stare foarte bună, în timp ce pe aproape 15%
dintre acestea șoferii își riscă literalmente viața.

Total
0
Shares
Total
0
Share