Podurile din România, un pericol pentru şoferi şi pietoni

Podurile din România, un pericol pentru şoferi şi pietoni

Dezastrul de la Neamţ, unde un pod s-a prăbuşit, în localitatea Luţca, în timp ce era traversat de două maşini, ridică deja multe semne de întrebare despre siguranţa noastră, a celor care le traversăm. În România există zeci de astfel de edificii peste care au trecut decenii întregi fără ca măcar să fie reabilitate. Unele tremură din toate încheieturile, din altele au căzut deja bucăţi, însă sunt încă circulate. Iar în cazul tuturor soluţia cea mai bună ar fi detonarea şi construirea unui alt pod, de la zero.

Aproape de centrul oraşului Milişăuţi se află unul dintre cele mai tranzitate poduri din judeţul Suceava, pe drumul naţional
care leagă municipiul reşedinţă de judeţ de oraşul Rădăuţi. Construcţia a fost ridicată în 1962, iar de atunci a fost făcută
o singură reabilitate, şi aceea din cauză că o bucată din pod efectiv cedase în urma inundaţiilor.

Sunt, însă, mai bine de 10 ani de când localnicii semnalează diverse probleme la podul care trece peste râul Suceava,
însă strigătele lor au fost ignorate.

Atât constructorul care se ocupă de reabilitarea podului, cât şi administraţia oraşului recunosc că podul reprezintă în
prezent un pericol pentru cei care-l traversează.

Şi în judeţul Cluj există poduri care reprezintă un real pericol. La ieşirea din Dej spre localitatea Mănăstirea, degradarea
vizibilă a podului de acolo a început în urma cu 9 luni.

Localnicii sunt speriaţi de ceea ce s-ar putea întâmpla dacă podul se dărâmă. Mai mult decât atât, cum traficul a fost redirecţionat pe drumul din fata caselor lor, au avut de suferit şi din aces motiv. Casele lor se fisurează pe zi ce trece,iar
costurile de reparaţii nu sunt deloc mici.

Timişoara are nu mai puţin de 14 poduri şi pasarele peste râul Bega. Patru dintre ele sunt în garanţie, iar cinci au expertize de consolidare, în timp ce două sunt în plin proces de reabilitare. Restul, printre care si podul Muncii, construit în 1978, au nevoie urgentă de reparaţii.

Oamenii sunt indignaţi de nepăsarea autorităţilor şi spun că oricând s-ar putea produce o nenorocire.

În România există aproximativ 4.500 de poduri rutiere, cele mai multe dintre ele construite în urmă cu 50 sau chiar 100
de ani. Conform CNAIR, doar 30% dintre ele sunt evaluate ca fiind în stare foarte bună, în timp ce pe aproape 15%
dintre acestea şoferii îşi riscă literalmente viaţa.

Afla mai multe desprepericolpodromaniatop stiri
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt