Portul Constanța e pe plus - Focus Prima TV

Portul Constanța e pe plus

63 de milioane de tone de mărfuri au intrat și au ieșit din România prin cel mai mare port pe care îl avem la Marea Neagră. Ponderea o dețin cerealele, urmate de petrol, minereuri și combustibili minerali solizi. Deși foarte multe segmente ale economiei au avut de suferit din cauza pandemiei de coronavirus, cifrele arată că traficul de mărfuri din Portul Constanța nu a fost lovit de criză, ci a înregistrat o creștere de 14 %.

După 11 luni de activitate, autoritățile din port au tras linie iar surpriza a fost uriașă. România a derulat mărfuri pe cale maritima într-un ritm nemaivăzut până acum. Cifrele traficului naval sunt dincolo de orice așteptări.

În ciuda pandemiei care a înghețat multe domenii economice, importurile și exproturile economiei românești prin portul Constanța au continuat să urce.

Estimările Minsterului Agriculturii arată că România a produs anul acesta mai bine de 3o de milioane de tone de cereale. Țara noastră este în acest moment cel mai mare exportator de cereale din UE, urmată fiind de Franța. Exporturile masive pe cale maritimă au generat investiții mari în instalațiile de încărcare, portuare.

Acesta este doar un terminal însă Constanța are câteva astfel de firme care operează nave cerealiere. Au crescut
semnificativ și cantitățile de petrol brut, combustibili minerali solizi și minereuri tranzacționate. Un singur terminal
specializat pe minereu încarcă sau descarcă 2.ooo de tone în fiecare oră.

In ceea ce priveste criza mondiala a containerelor, oficialii Portului Constanța spun că nu-i afectează așa tare, cel puțin deocamdată. Scăderea ar fi sub 2 puncte procentuale.

Total
0
Shares
Total
0
Share