România ar avea nevoie de 50 de staţii de încărcare a camioanelor electrice. Printre cele mai mari distanţe minime de parcurs până la o astfel de staţie, din autostradă sau drum naţional

România ar avea nevoie de 50 de staţii de încărcare a camioanelor electrice. Printre cele mai mari distanţe minime de parcurs până la o astfel de staţie, din autostradă sau drum naţional

Un studiu realizate la comanda Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Europa arată că România ar avea nevoie de 50 de staţii de încărcare a camioanelor electrice, în raport cu traficul actual de camioane de cursă lungă şi regionale. România ar avea printre cele mai mari distanţe minime de parcurs, până la o astfel de staţie, din autostradă sau drum naţional. Introducerea propulsiei electrice pe camioane este un pas extrem de important, cu care am putea spune că suntem contemporani. Costurile bateriilor sunt mai uşor suportate de preţul unui camion, iar economiile făcute de o companie cu ajutorul preţului energiei electrice ar putea echilibra aceste costuri rapid. Rămâne de rezolvat o problemă majoră: staţiile de încărcare, dat fiind faptul că un camion nu poate fi încărcat nici acasă, nici în staţiile pentru autoturisme, care au început să fie tot mai numeroase.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA) a comandat un studiu care să indice locaţiile cele mai potrivite pentru viitoarea reţea de staţii de încărcare a camioanelor. Studiul, realizat de institutul Fraunhofer ISI, a monitorizat traseele camioanelor, parcurile de camioane pentru transportul pe curse lungi şi parcările regionale, din UE, Marea Britanie şi alte state din Europa.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt