România ar avea nevoie de 50 de stații de încărcare a camioanelor electrice. Printre cele mai mari distanțe minime de parcurs până la o astfel de stație, din autostradă sau drum național - Focus Prima TV

România ar avea nevoie de 50 de stații de încărcare a camioanelor electrice. Printre cele mai mari distanțe minime de parcurs până la o astfel de stație, din autostradă sau drum național

Un studiu realizate la comanda Asociației Constructorilor de Automobile din Europa arată că România ar avea nevoie de 50 de stații de încărcare a camioanelor electrice, în raport cu traficul actual de camioane de cursă lungă și regionale. România ar avea printre cele mai mari distanțe minime de parcurs, până la o astfel de stație, din autostradă sau drum național. Introducerea propulsiei electrice pe camioane este un pas extrem de important, cu care am putea spune că suntem contemporani. Costurile bateriilor sunt mai ușor suportate de prețul unui camion, iar economiile făcute de o companie cu ajutorul prețului energiei electrice ar putea echilibra aceste costuri rapid. Rămâne de rezolvat o problemă majoră: stațiile de încărcare, dat fiind faptul că un camion nu poate fi încărcat nici acasă, nici în stațiile pentru autoturisme, care au început să fie tot mai numeroase.

Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA) a comandat un studiu care să indice locațiile cele mai potrivite pentru viitoarea rețea de stații de încărcare a camioanelor. Studiul, realizat de institutul Fraunhofer ISI, a monitorizat traseele camioanelor, parcurile de camioane pentru transportul pe curse lungi și parcările regionale, din UE, Marea Britanie și alte state din Europa.

Total
0
Shares
Total
0
Share