România, în centrul unui scandal la târgul de turism de la New York

România, în centrul unui scandal la târgul de turism de la New York

Modul în care România a fost promovată la Târgul de Turism de la New York a stârnit revoltă. Standul ţării noastre, care a
costat 8 mii de dolari, a fost amenajat doar cu câteva coli A4 agăţate de o perdea neagră. Supăraţi, românii au catalogat
reprezentarea ţării noastre ca pe o bătaie de joc. Nu au fost bani suficienţi, spune ministerul Turismului şi cei prezenţi la
eveniment. Pe de altă parte, Charlie Ottley, realizatorul documentarului Wild Carpathia, spune că a vrut să ajute promovarea României gratis, însă autorităţile nu au fost interesate.

O poză postată, iar ulterior ştearsă de Consulatul României la New York pe Facebook a creat revoltă. În fotografie era
prezentat standul României la târgul de Turism de la New York, însă ceea ce avea să fie o laudă, a devenit o ruşine. O
perdea neagră pe care erau agăţate câteva poze scoase la imprimantă pe coli A4 a fost tot ceea ce ţara noastră a putut
să prezinte la târg, iar totul a costat 8 mii de dolari. Asociaţia prezentă la New York spune că bugetul a fost prea mic.

Aşa că singura soluţie la îndemână, ieftină, a fost doar o imprimantă la care să fie scoase câteva poze printate.

„Din 200 de expozanţi, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior (n.r. decor format din pânză de culoarea neagră), pus la dispoziţie de organizator. Totodată, precizăm că pentru anul trecut, s-a agreat cu reprezentanţii din industrie ca toate participările la târgurile internaţionale să fie cu standuri existente în oferta organizatorului.”, spun cei de la Ministerul Turismului.

A fost o lipsă mare de organizare, spun cei prezenţi la New York. Promovarea ruşinoasă a României al Târgul de Turism
a fost aspru criticată de toţi românii. “Bătaie de joc” şi “o mizerie” sunt doar câteva dintre calificativele folosite în mediul online.

Mexic sau Taiwan au fost unele dintre ţările care au creat spectacol la standurile lor, iar alte state au ales ca cei
prezenţi să poarte costume naţionale. Este o ruşine modul cum s-a prezentat România, spune chiar Charlie Ottley, cel
care a promovat ţara noastră prin documentarul Wild Carpathia şi care spune că s-a oferit în nenumărate rânduri
să o promoveze în mod gratuit.

Ministrul Turismului spune că nu este mulţumit de modul de promovare al României la New York şi dă vina pe faptul că
patru din cei cinci expozanţi care trebuiau să meargă în Statele Unite nu au mai vrut să participe. Daniel Cadariu va avea, marţi, o întâlnire cu reprezentanţii din turism pentru a face o analiză a târgului de la New York.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt