România încearcă să asigure transportul cerealelor din Ucraina - Focus Prima TV

România încearcă să asigure transportul cerealelor din Ucraina

O linie ferată uitată de autoritățile din România devine acum o rută importantă pentru asigurarea transportului de cereale
din Ucraina. Calea ferată dintre Republica Moldova și portul Galați întră în reparații. Mai bine de 4 km de șine trebuie
complet schimbate. Pentru a grăbi lucrările au fost aduși și muncitori din alte județe. Peste 20 de milioane de tone de cereale sunt în depozitele din Ucraina. Oficiali de la Kiev cer ajutor țărilor vecine pentru ca această marfă să poată fi distribuită. Altfel riscă să se strice și se poate ajunge inclusiv la o criză alimentară

Linia ferată cu ecartament face legătura dintre Ucraina și Galați, dar și cu punctul de trecere al frontierei de la Giurgiulești din Republica Moldova. Mai bine de 30 ani această rută nu a mai fost folosită, acum se fac reparații majore, iar CFR a apelat la muncitori din alte județe.

Punerea în funcțiune a acestei porțiuni de drum ar putea asigura transportul cerealelor din Ucraina în Republica Moldova, către portul de mărfuri Galați. De acolo materia primă va fi preluată de vapoare de pe Dunăre.

Practic portul dunărean va deveni, alături de portul Constanța unul dintre punctele importante pentru transportul și stocarea
mărfurilor și a materiilor prima venite din Ucraina. Sunt vizate, în prumul rând, exporturile de cereale din Ucraina către țările din nordul Africii și Orientul Apropiat, dar și exporturi de produse și metalurgice și chimice.

Potrivit Ministerului Transporturilor lucrările de reparații ar costa peste 1000 de milione de lei, bani din bugetul CFR.
Linia ferată ar trebui să fie gata până la finalul anului, iar o dată pusă in funcțiune va ajuta si la disparitia cozilor de tiruri
cu cereale din vămi.

Total
1
Shares
Total
1
Share