România, locul doi la producția de biciclete - Focus Prima TV

România, locul doi la producția de biciclete

Bicicletele electrice încep să le ia fața celor clasice, în ultima vreme, chiar și în România. Dincolo de comodidate, un alt argument al utilizatorilor este că sunt ,,eco-friendly”. Totuși, ele reprezinta doar o mica parte din volumul de biciclete produse în țara noastră. Și asta în condițiile în care România este pe locul 2 în Europa în ceea privește fabricarea bicicletelor, cu peste 2,5 milioane de bucăți anul trecut.

Andor Schvarz are 29 de ani și, după ce a terminat facultatea, a pornit o afacere care se ocupă cu reparația și închirierea bicicletelor electrice. Bicicleta electrică are o autonomie ridicată – ajunge chiar și la 150 de kilometri. Prețurile pornesc de la 2000 de lei – iar piața de achiziție crește în fiecare an. Producția este, însă, la un nivel încă redus în România. Pe de altă parte, producția de biciclete clasice a explodat în ultimii 2 ani.

Potrivit Eurostat, România, cu peste 2,5 milioane de bucăți produse, este pe locul 2 în Europa, după Portugalia. Majoritatea fabricilor mari sunt în vestul țării. Două dintre ele, la Timișoara. Majoritatea componentelor vin din țări din afara Europei. La Timișoara se asamblează și apoi pleacă, cele mai multe, la export.

În 2021, Uniunea Europeană a vândut în spațiul non comunitar biciclete clasice și electrice de 921 milioane de euro. Importurile din afara UE au fost de aproape două miliarde. Chiar dacă nu există o cifră clară a celor care folosesc bicicleta ca mijloc de transport, reprezentanții asociațiilor din domeniu spun că în ultimii ani au observat o creștere de câteva procente a numărului utilizatorilor.

Avem biciclete, numărul bicicliștilor este în creștere, însă nu avem infrastructură. Timișoara este pe locul 2 pe țară în ceea ce priveste numărul de kilometri de piste de biciclete. Peste 120. În urmă cu câțiva ani, mai multe asociații, fundații și cluburi sportive au propus adoptarea unei legi a bicicletei și au cerut să fie aduse modificări în legislația rutieră, urbanistică și fiscală. Până acum,însă, acest lucru nu s-a realizat.

Total
0
Shares
Total
0
Share