România trebuie să faciliteze cetăţenilor săi acces la noile tehnologii şi la profesiile de viitor

România trebuie să faciliteze cetăţenilor săi acces la noile tehnologii şi la profesiile de viitor

România trebuie să facă eforturi pentru a le facilita cetăţenilor săi accesul la noile tehnologii, precum automatizarea şi inteligenţa artificială, cu atât mai mult cu cât se află pe locul 26 din 27 în Raportul Indicelui DESI 2020, susţin specialiştii Microsoft România şi Fundaţiei EOS, care au pus bazele unui parteneriat, prin care îşi propun să contribuie, alături de instituţiile de învăţământ din ţară, la dezvoltarea digitalizării.

"Modelele şi metodele de învăţare evoluează constant în direcţia digitalizării, iar elevii şi studenţii din prezent au nevoie de o pregătire adecvată pentru profesiile din viitor - aceasta este o realitate ce a început să prindă contur la finalul ultimului deceniu şi care a fost accelerată de evenimentele din ultimul an. Pregătirea elevilor începe însă cu pregătirea profesorilor (din punct de vedere didactic şi tehnologic), iar digitalizarea "de urgenţă" de până acum a sistemului de învăţământ trebuie să continue cu un plan pe termen lung, aşezat pe calcule care să maximizeze efectul pentru generaţiile ce vor veni. Noi tehnologii, precum automatizarea şi inteligenţa artificială accelerează cererea de competenţe digitale, iar România trebuie să facă eforturi pentru a le facilita cetăţenilor săi accesul la acestea, cu atât mai mult cu cât se află pe locul 26 din 27 în Raportul Indicelui DESI 2020 (Indicele Economiei şi Societăţii Digitale, n.r.). Din acest punct de vedere sunt necesare programe de studiu flexibile, care să faciliteze educaţia şi reconversia profesională în direcţia economiei digitale, nu doar digitalizarea sistemelor şi subiectelor existente", se menţionează într-un comunicat de presă transmis, marţi, AGERPRES.

În acest sens, Microsoft România şi Fundaţia EOS derulează numeroase programe şi proiecte menite să îmbunătăţească şi să consolideze competenţele digitale, atât în rândul elevilor, cât şi al profesorilor români, precum şi actualizarea metodelor de predare, astfel încât România să dispună, în viitor, de o resursă umană aliniată cu tendinţele de pe piaţa muncii.

agerpres.ro

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt