Tirurile ATI, pericol pentru pacienţi

Tirurile ATI, pericol pentru pacienţi

Tragedia de la Spitalul Victor Babeş s-ar putea repeta în orice moment. Cele cinci tiruri ATI de care dispune România nu au fost concepute pentru utilizarea în mod intensiv. De altfel, accidentul din Capitală a fost prefaţat de alte probleme grave. Tirul de terapie intensivă de la Botoşani s-a stricat după ce a plouat pe el, iar în Timişoara pacienţii cu forme grave de COVID au stat în frig pentru că instalaţia de încălzire a cedat.

În cele 5 tiruri ATI disponibile la noi în ţară au fost trataţi de-a lungul pandemiei peste 600 de pacienţi. Până la tragedia de aseară, unitatea mobilă funcţionase luni de zile fără să prezinte probleme. În momentul nefast presiunea oxigenului a crescut brusc la 6 bari şi toate ventilatoarele s-au oprit.

Şeful DSU susţine că tirurile au trecut prin verificări periodice.

Declaraţia este confirmată şi de reprezentanţii firmei care asigură mentenanţa.

Nu este însă prima dată când unităţile mobile de terapie intensivă s-au defectat. Probleme au fost şi la Timişoara

După o ploaie mai serioasă, tirul trimis de autorităţi la Botoşani s-a stricat. Pacienţi au fost mutaţi în spital, iar
unitatea mobilă a fost reparată de o echipă de tehnicieni din Turcia. Şi la Ploieşti, viaţa pacienţilor a pus pusă în pericol după ce presiunea oxigenului a scăzut brusc. Medicii ieşeni sunt singurii care au prevăzut o posibilă
problemă a alimentării cu oxigen în interiorul unităţilor mobile. Aşa că s-au pregătit din timp.

Cele 5 tiruri de ATI de care dispune România au ajuns în ţară în luna aprilie a anului trecut. producătorul este din Turcia şi livrează astfel de echipamente în întreaga lume. Costul unei astfel unităţi este de peste 260 de mii de dolari. Cel mai adesea ele sunt cumpărate pentru a fi folosite în situaţii de urgenţă şi nu sunt concepute pentru a fi exploatate la foc continuu, aşa cum s-a întâmplat în perioada pandemică pe care o traversăm.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt