Trenul metropolitan, un eşec anunţat

Trenul metropolitan, un eşec anunţat

Bucureştiul va avea tren metropolitan. Banii, peste jumătate de miliard de euro, vor veni de la Uniunea Europeană prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Proiectul presupune modernizarea unor trasee deja existente care vor lega Bucureştiul de mai multe localităţi din Ilfov. Experţii din domeniul infrastructurii au dubii serioase cu privire la viabilitatea investiţiei.

Trenul metropolitan ar putea deveni realitate în următorii ani. Nicuşor Dan a anunţat că România a făcut deja un plan al acestui proiect, care va fi prezentat Uniunii Europene prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Cu banii veniti de la Uniunea Europeană vor fi reparate şinele, reabilitate staţiile existente şi se vor construi gări noi.

Aşadar, în localităţi precum Chiajna, Chitila, Scroviştea, Brăneşti, Islaz, Grădinari, Mogoşoaia, Grădiştea sau Săbăreni se va putea ajunge cu trenul metropolitan. De asmenea, vor fi legături directe cu Gara de Vest, Gara Obor sau Progresul. Cu toate astea, experţii văd totul ca pe un eşec

Ceea ce înseamnă că oamenii vor circula tot cu propriile maşini.

Pentru a fi eficient, trenul metropolitan ar trebui să facă legătura cu o gară centrală, diferită de gara de nord. Asociaţia a propus un proiect care ar avea 11 tronsoane, iar realizarea lui în totalitate ar dura până la 20 de ani. Totul însă ar fi construit de la zero. În varianta actuală, experţii spun că trenul nu va fi folosit, iar cei 530 de milioane de euro alocaţi vor fi bani aruncaţi pe apa Sâmbetei.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt