Vinul românesc a făcut față pandemiei – Focus Prima TV

Vinul românesc a făcut față pandemiei

Producătorii de vinuri au simțit din plin forța pandemiei. Odată cu închiderea restaurantelor, vanzările au scăzut abrupt. Însă au găsit soluția și majoritatea s-au mutat în online. În Brașov și Timișoara, de exemplu, în perioada sărbătorilor, producătorii au reușit sa vândă vinuri mai scumpe și mai bune calitativ. În Alba, viticultorii au reușit sa se salveze de la faliment vânzând vin la doză, dar și cocktailuri pe bază de vin. Chiar dacă la nivel național, vânzările au scăzut cu 30 la sută, exporturile au fost mari. Vinul românesc s-a vândut cu succes în toată Europa și chiar și în Japonia.

Pandemia a schimbat cu totul stilul de viață al românilor. S-a schimbat chiar și mentalitatea privind consumul. Acum, consumăm mai puțin, dar mai bun.

În alt colț de țară, în Banat, viticultorii sunt și ei mulțumiți de vânzările din perioada sărbătorilor. Ei spun că, deși a fost un an de criză pentru tot ceea ce a însemnat Horeca, vânzările de vin nu au scăzut. Și aici cramele s-au orientat spre online, dar și spre magazine astfel încât, față de anul trecut, nu s-au
înregistrat pierderi. Dimpotrivă, calitatea vinului, cea mai bună din ultimii 30 de ani a a fost cea care a dus la reducerea pierderilor.

Total
0
Shares
Total
0
Share