Cum a ajuns România să dezvolte tehnologia inteligentă din cele mai vândute maşini electrice ale lumii

Cum a ajuns România să dezvolte tehnologia inteligentă din cele mai vândute maşini electrice ale lumii

Trei centre de inginerie din România, aflate la Iaşi, Sibiu şi Timişoara, au fost pioni importanţi în dezvoltarea tehnologiei de asistenţă şi conectare, care se află sub caroseria celui mai nou automobil electric produs de Volkswagen. ID.4, SUV-ul declarat Maşina Anului în Lume în 2021, are aproape toate sistemele şi funcţiile bazate pe „idei, sisteme şi soluţii” produse de Continental. Este vorba despre software şi arhitectura centrală a computerului, ca şi de sistemele care controlează frânele sau managementul termic sofisticat pentru răcirea bateriilor. Continental a fost furnizor pentru primul model electric de nouă generaţie de la VW, ID.3, iar acum asigură cea mai mare parte din electronica lui ID.4, un SUV de clasă D, cu propulsie exclusiv electrică. Dacă la ID.3 problemele de compatibilitate între diferitele sisteme ale unor furnizori şi cele ale Continental au generat întârzieri inclusiv la producţie şi livrare, la ID.4 lucrurile stau diferit. Modelul a fost lansat la timp, a început deja livrările şi este deja apreciat de jurnalişti din întreaga lume. Puţină lume ştie însă că o parte semnificativă a electronicii de pe maşină a fost dezvoltată şi în România, iar maşina conţine zeci de senzori şi dispozitive de control produse de compania care are mai multe unităţi de cercetare şi producţie la noi.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt