Porturile româneşti, trafic de marfă istoric

Porturile româneşti, trafic de marfă istoric

Războiul din Ucraina a crescut traficul de mărfuri din Portul Constanţa la cote istorice. 70 de milioane de tone de mărfuri au intrat şi au ieşit din România prin cel mai mare port pe care îl avem la Marea Neagră. Pe primul loc sunt cerealele, urmate de petrol, minereuri şi combustibili minerali solizi. Şi porturile dunărene au stat bine anul acesta: Galaţi şi Brăila au trafic de petrol şi grâne peste orice aşteptări.

Dupa 11 luni de activitate, autoritatile portuare au tras linie. Surpriza a fost uriasă: au venit şi au plecat mărfuri pe mare într-un ritm nemaivazut până acum. Exportul de cereale este cel care a ridicat masiv traficul de marfuri din Portul Constanta.

Prin portul Constanta au plecat la export 22 milioane de tone de cereale. 10 milioane dintre ele vin din Ucraina. Exporturile au generat investţtii mari în instalaţiile porturare de încarcare. Doar un singur terminal de cereale din Constanta încarcă 3 mii de tone marfă in fiecare oră, în doua nave simultan.

Au crescut semnificativ şi cantităţile de petrol brut tranzactionate pe singurul terminal specializat. În cazul minereurilor şi combustibililor minerali solizi sunt trei platforme: fiecare încarcă sau descarcă zilnic 90.000 de tone. După invazia Ucrainei şi sancţiunile internaţionale, marfurile din Kazahstan care treceau prin Rusia spre Europa ajung pe mare la Constanta şi apoi spre Turcia, Egipt si China.

Si porturile dunarene în care intră navele maritime au avut de câştigat. Şi la containere stăm bine. Anul acesta transportul de containere a însumat 500.000 de tone marfă.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt