România a semnat contractul de achiziţie pentru 20 trenuri electrice de lung parcurs de la compania poloneză PESA

România a semnat contractul de achiziţie pentru 20 trenuri electrice de lung parcurs de la compania poloneză PESA

La Ministerul Transportului a fost încheiat contractul de achiziţie pentru rame electrice interregionale, între Autoritatea pentru Reformă Feroviară şi producătorul polonez PESA. Contractul presupune achiziţia a 20 rame electrice de lung parcurs şi poate fi suplimentat cu încă nouă rame.

Termenul de livrare al primei rame este de 24 de luni de la semnarea contractului, scrie Hotnews.ro.

Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane şi asigură 191 de locuri pe scaune.

Pesa (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) este una dintre cele mai cunoscute companii europene producătoare de trenuri, dar şi de tramvaie. A livrat mult în Polonia, ţară care a investit mult în trenuri, dar Pesa a câştigat contracte mari în Germania şi a livrat chiar şi în Kazahstan.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilităţi, precum şi de o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat, spune ARF.

Contractul presupune achiziţia a 20 rame electrice de lung parcurs şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adiţional, comanda iniţială. Astfel, se poate ajunge la o achiziţie de 29 de unităţi, cu o perioadă de mentenanţă de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor şi servicii de instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi utilizarea aplicaţiilor software.

Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 euro), dintre care 830.400.000,00 lei reprezintă valoarea ramelor (167.971.357,49 euro) şi 276.000.000,00 lei (55.828.630,38 euro), serviciile de mentenanţă.

Finanţarea proiectului este asigurată din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, „Componenta 4 – Transport durabil" şi de la bugetul de stat, prin MTI, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Pe unde vor circula trenurile de la PESA

Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, pe următoarele rute de circulaţie: Cluj Napoca - Sighişoara - Braşov; Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova; Braşov - Ploieşti - Buzău - Focşani – Bacău – Paşcani -Iaşi/Suceava; Galaţi - Mărăşeşti - Bacău - Paşcani – laşi/Suceava; Galaţi - Brăila - Făurei – Feteşti - Constanţa (Mangalia); (Mangalia) - Constanţa - Feteşti - Brăila – Mărăşeşti - Bacău - Paşcani - Iaşi/Suceava; (Giurgiu) - Bucureşti - Ciulniţa – Călăraşi, spun cei de la ARF.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea şi Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării implică şi următoarele rute de circulaţie: Oradea - Cluj Napoca - Sighişoara - Braşov; Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova – Calafat.

Afla mai multe despretrenpesa
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt