Revenirea elevilor în clase, afectată de dependenţa de ecrane. “Există repercusiuni serioase din punct de vedere psihologic”

Revenirea elevilor în clase, afectată de dependenţa de ecrane. “Există repercusiuni serioase din punct de vedere psihologic”

Efectele periculoase ale şcolii online se vor vedea imediat în comportamentul celor mici odată întorşi la clase, susţin experţii. Orele în faţa ecranelor au creat dependenţă de tabletă, de telefon, de computer. Practic, s-a format un obicei, ceea ce va face dificilă readaptarea la ce a fost înainte de pandemie, respectiv acces limitat la tot ce înseamnă tehnologie. Problema este că tinerii vor renunţa foarte greu la acest comportament. Şi va fi nevoie de un efort comun şi din partea dascălilor şi din partea părinţilor pentru a-i convinge pe tineri să renunţe la device-uri.

Nu este singurul efect nedorit. Şcoala online a mai creat o ruptură, una între rural şi urban, în ceea ce priveşte nivelul educaţional al copiilor.

Dragoş Iliescu, profesor universitar: “Schimbări sunt rezonabil de puternice, pentru că n-a trecut o lună sau două luni, ca în vacanţa mare, ci sunt 11 luni de ruptură radicală faţă de ce era anterior.

Am accentuat dependenţa de ecran, acel recomandat două ore. Înainte de pandemie, ăsta era timing-ul recomandat pentru screen time, interacţiune cu ecranul, pentru un copil în preajma liceului. Acele două ore s-au dus mult peste şi studiile pe care le avem acum trasează o limită undeva la 9 ore şi, deci de cinci ori mai mult de cât era recomandat anterior.

Există şi avantaje în situaţia asta, nu numai lucruri negative.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt