Revenirea elevilor în clase, afectată de dependența de ecrane. “Există repercusiuni serioase din punct de vedere psihologic” – Focus Prima TV

Revenirea elevilor în clase, afectată de dependența de ecrane. “Există repercusiuni serioase din punct de vedere psihologic”

Efectele periculoase ale școlii online se vor vedea imediat în comportamentul celor mici odată întorși la clase, susțin experții. Orele în fața ecranelor au creat dependență de tabletă, de telefon, de computer. Practic, s-a format un obicei, ceea ce va face dificilă readaptarea la ce a fost înainte de pandemie, respectiv acces limitat la tot ce înseamnă tehnologie. Problema este că tinerii vor renunța foarte greu la acest comportament. Și va fi nevoie de un efort comun și din partea dascălilor și din partea părinților pentru a-i convinge pe tineri să renunțe la device-uri.

Nu este singurul efect nedorit. Școala online a mai creat o ruptură, una între rural și urban, în ceea ce privește nivelul educațional al copiilor.

Dragoș Iliescu, profesor universitar: “Schimbări sunt rezonabil de puternice, pentru că n-a trecut o lună sau două luni, ca în vacanța mare, ci sunt 11 luni de ruptură radicală față de ce era anterior.

Am accentuat dependența de ecran, acel recomandat două ore. Înainte de pandemie, ăsta era timing-ul recomandat pentru screen time, interacțiune cu ecranul, pentru un copil în preajma liceului. Acele două ore s-au dus mult peste și studiile pe care le avem acum trasează o limită undeva la 9 ore și, deci de cinci ori mai mult de cât era recomandat anterior.

Există și avantaje în situația asta, nu numai lucruri negative.

Total
0
Shares
Total
0
Share