Au revenit scumpirile la benzină şi motorină, după 4 ieftiniri consecutive

Au revenit scumpirile la benzină şi motorină, după 4 ieftiniri consecutive

Cotaţiile în creştere ale ţiţeiului, care au atins cel mai înalt nivel al ultimelor 5 luni, se fac simţite şi pe piaţa internă, marţi liderul pieţei, OMV Petrom majorând atât preţul benzinei, cât şi pe cel al motorinei cu 4 bani pe litru, după o serie de 4 ieftiniri consecutive, anunţă Profit.ro.

Diferenţa dintre preţul motorinei şi cel al benzinei a coborât la cel mai redus nivel al ultimei jumătăţi de an, la 30 de bani pe litru, după ce în luna noiembrie a anului trecut ajunsese şi la 75 de bani pe litru.

Preţul unui litru de motorină este în prezent de 7,40-7,43 lei/l în staţiile Petrom din capitală, în timp ce cel al benzinei este de 7,05-7,12 lei/l şi de 7,48-7,51 lei/l, respectiv 7,17-7,21 lei/l, în cele OMV.

Aşa cum ne-au obişnuit, în orele următoare şi companiile concurente, MOL, Rompetrol şi Lukoil, vor efectua probabil o mişcare de preţ similară.

Diferenţa dintre preţul celor 2 tipuri de carburanţi a coborât la 30 de bani/l în staţiile OMV.

La începutul lunii august 2023, preţul benzinei era aproape identic cu cel al motorinei, după care, în urma evoluţiei cererii sezoniere, atât locale, cât şi continentale şi regionale, în luna noiembrie, diferenţa dintre preţul motorinei şi cel al benzinei a atins un maxim de peste 75 de bani/l. În urmă cu 2 ani, însă, în luna octombrie 2022, aceasta se situase şi la peste 1,5 lei/l.

Ultima dată când diferenţa dintre preţurile celor 2 tipuri de carburanţi s-a situat sub 30 de lei/l a fost la finalul lunii august a anului trecut.

În ultimele 2 săptămâni, liderul pieţei a efectuat 4 ieftiniri consecutive, după o perioadă de peste 10 scumpiri consecutive.

În urma scumpirilor de marţi, preţul motorinei a revenit la cel de pe 12 martie, în timp ce bejnzina este cu 3 bani/l mai scumpă.

Cotaţiile ţiţeiului Brent se situează marţi dimineaţă la cel mai înalt nivel din ultimele 5 luni, la puţin peste 86,7 dolari/baril.

România, ca şi celelalte state europene, este importatoare netă de motorină.

Cererea sezonieră de motorină este mai ridicată iarna, când combustibilul diesel este utilizat şi în alte scopuri (încălzire, generatoare etc) în spcial de către vecinii ucraineni, care importă motorină prin România.

Profit.ro a anunţat că volumele intrărilor de motorină în porturile României au scăzut în februarie cu 14%, la 303 mii tone, ca urmare a scăderii cererii sezoniere autohtone, dar şi ucrainene.

Reducerea volumelor este rezultatul cererii sezoniere scăzute din România şi de o reducere a livrărilor de motorină către Ucraina, susţine grupul de consultanţă ucrainean A-95.

În februarie, companiile româneşti au livrat 101 mii tone de motorină Ucrainei, cu 28 mii tone sub volumele din ianuarie.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt