Întârzieri peste întârzieri. Trenurile stau pe loc

Întârzieri peste întârzieri. Trenurile stau pe loc

Opt ani într-unul singur. Este performanţa pe care au atins-o trenurile de călători în România...la întârzieri. Însumat, numai anul trecut au adunat 4,3 milioane de minute. O cifră uriaşă, care afectează anual milioane de oameni. Asta pe lângă veşnicele probleme: nu au aer condiţionat, de multe ori, oamenii circulă înghesuiţi, iar calitatea serviciilor este la pământ. În timp ce autorităţile nu prea iau măsuri, numărul accidentelor pe calea ferată creşte. Speranţa vine de la banii europeni.

Ora 10, Gara de Nord din Capitală. Zeci de oameni se holbează la panoul care anunţă sosirile şi plecările trenurilor. Multe au deja întârzieri. Iar condiţiile de călătorie, pe o caniculă de 40 de grade, lasă de dorit.

Măcar preţurile sunt mici, spun oamenii. Fără să realizeze că pentru un bilet ieftin plătesc scump: cu ore bune din viaţă. Există mai multe cauze pentru întârzieri, spun specialiştii. 

Fenomenul se numeşte „şerpuirea căii ferate” şi are loc atunci când liniile nu sunt întreţinute suficient de bine. Multe accidente se întâmplă din această cauză. Dar şi a mecanicilor. Doar că strategia nu se respectă. Anul acesta, CFR Călători se aşteaptă la pierderi de 800 de milioane de lei. Şi economia pierde.

Însă există şi speranţă pentru viitor: în PNRR sunt bugetate investiţii de 4 miliarde de euro pentru căile ferate. Coridorul va avea 2.000 de kilometri, dintre care 800 la noi în ţară. Nu se ştie însă când va fi gata, deoarece lucrările sunt întârziate. 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt