La fabrica Ford din România se va produce curând primul autoturism electric

La fabrica Ford din România se va produce curând primul autoturism electric

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat, marţi, că la fabrica Ford de la Craiova se va produce în curând primul autoturism electric. El a menţionat că în România au fost cumpărate, în 2016, 39 de maşini electrice, iar în 2023 s-au achiziţionat peste 11.000 de autoturisme electrice.
”În România, la fabrica Ford, se va produce în curând primul autoturism electric. Este o veste extraordinară pentru mediu, este o veste extraordinară pentru calitatea aerului din România şi este o veste extraordinară, sunt convins, pentru economia românească în general. Asta nu înseamnă doar un aer mai curat, asta nu înseamnă că o să avem mai puţine noxe în atmosferă, dar asta înseamnă că banii pe care îi punem la dispoziţie, sumele cu care finanţăm programul Rabla Plus, vor rămâne în România. Este extrem de important ca aceşti bani să nu plece peste hotare, de multe ori, fie că finanţăm panouri fotovoltaice, fie că finanţăm autovehicule electrice, constatăm că de multe ori banii nu rămân nici în România şi nici măcar în Europa”, a anunţat Mircea Fechet, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la fabrica Ford Otosan Craiova. 
El a prezentat evoluţia numărului maşinilor electrice achiziţionate de români în ultimii ani. 
“În 2016, în România s-au achiziţionat doar 39 de maşini. Şi aceste cifre au tot crescut, în 2020 ajunsesem la peste 2.400, în 2021 am avut peste 10.000, în 2023 am avut peste 11.000. În toţi aceşti ani am finanţat peste 38.000 de autoturisme pur electrice. Sunt convins că unul dintre motivele principale pentru care românii au ales să achiziţioneze o maşină electrică a fost şi faptul că AFM-ul, Ministerul Mediului Apelor şi Pădurilor, acordă această bonificaţie”, a declarat ministrul Mediului. 
Mircea Fechet a fost întrebat, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Craiova, despre faptul că s-au înjumăţit subvenţiile la Rabla Plus, iar unii dealeri susţin că le-au cerut clienţii să treacă pe Rabla Clasic. 
”În primul rând, cred că trebuie să menţionez bugetul. Avem un buget record de 1 miliard de lei şi în măsura în care bonificaţia, valoarea acestei bonificaţii a scăzut, iar acest lucru s-a întâmplat ca urmare a unei ordonanţe de urgenţă din luna decembrie anului trecut, asta pentru noi, ca Minister al Mediului, nu poate decât să însemne mai multe autoturisme finanţate şi speranţa mea este că şi cu o bonificaţie mai mică apetitul pentru maşini electrice va rămâne la fel de mare ca în trecut. Cred că trebuie să aşteptăm să vedem cum evoluează programul, să vedem dacă şi cu o bonificaţie mai mică nu cumva apetitul rămâne la fel de mare şi eu am această convingere că românii vor beneficia din plin de suma de aproximativ 5.000 de euro pe care eu personal nu o apreciez ca fiind nejustificat de mică. Eu cred că 5.000 de euro pentru un autoturism care de multe ori nu depăşeşte 25.000 de euro cred că e o sumă binevenită şi cred că e o sumă care ar putea să determine o persoană să achiziţioneze un autoturism electric în detrimentul unui autoturism cu combustie internă”, a afirmat Mircea Fechet. 
Ministrul Mediului a fost întrebat despre faptul că unii dealeri afirmă că bugetul pentru Rabla Clasic este prea mic.
“Le răspund că ne ţinem de promisiuni, iar promisiunea pe care am făcut-o şi în trecut şi pe care o fac şi pentru viitor este aceeaşi, respectiv că vom lua banii de la Rabla Clasic, adică de la motoarele diesel, pe benzină sau pe alte tipuri de combustie convenţională şi vom muta aceşti bani către Rabla Plus. Este ceea ce s-a întâmplat şi anul acesta, este ceea ce o să se întâmple şi în viitor. Trebuie să înţelegem că peste câţiva ani această diminuare într-o parte şi majorare în cealaltă va însemna că vom finanţa la un moment dat doar autoturisme prietenoase cu mediul”, a explicat ministrul Mediului. 
Ministerul Mediului a lansat, marţi, Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus. Persoanele fizice se pot adresa producătorilor validaţi, iar persoanele juridice pot încărca în aplicaţia informatică documentele necesare participării în cadrul celor două programe.
Bugetul alocat Programului Rabla Clasic 2024 este de 300 de milioane de lei, iar pentru Programul Rabla Plus, bugetul alocat este de 1 miliard de lei.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt