Traficul de marfă în Portul Constanţa, spre un nou record

Traficul de marfă în Portul Constanţa, spre un nou record

Portul Constanţa se îndreaptă spre un nou record de trafic, în acest an, dupa ruperea acordului transportului cerealelor în Marea Neagră. Astfel, traficul total a crescut cu 10% până acum, iar la cereale creşterea este de 25%. La porţile de intrare în port se formează sistematic cozi de camioane care se întind pe mai mulţi kilometri, iar şoferii sunt nevoiţi să aştepte zile întregi ca să-şi poată descărca marfa.

Mai nou, şi porturile Galaţi şi Brăila au devenit interesante pentru armatori, care cer informaţii cu privire la capacităţile şi posibilităţile de depozitare a cerealelor dinspre Ucraina.

În primele 7 luni ale acestui an, traficul total de mărfuri a atins 49 milioane de tone, faţă de 45 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut. Din traficul total, traficul maritim este de 38 milioane tone, iar cel fluvial de 11 milioane.

Traficul de cereale a totalizat, în perioada analizată, 19 milioane de tone, creşterea fiind de 25 % fata de anul trecut. După ce Rusia a decis să renunţe, în iulie, la acordul ce asigura Ucrainei un coridor securizat pentru transportul cerealelor sale din trei porturi ucrainene de la Marea Neagră, Constanţa a devenit cea mai mare rută alternativă de transport maritim. De la începutul războiului, portul român a gestionat deja o treime din exporturile de cereale ale Ucrainei. 

Cozi de zeci de tiruri se formează sistematic la intrarea în Portul Constanţa, mai ales la porţile dedicate transportatorilor de cereale. Maşinile staţionează pe banda de urgenţă a Autostrăzii A4, în zona Agigea, dar cozile continuă şi în incinta portului.
Administratia Portului Constanta pregateste o aplicaţie informatica de rezervare a spatiilor de incarcare/descarcare pentru traficul rutier de camioane, Ticket Management System. Tot pentru fluidizarea traficului şi eficientizarea activităţii în port, se va implementa Sistemul de cântărire dinamică a TiR-urilor care intra in Port.
Şi portul Galaţi a devenit interesant pentru armatori, dupa atacurile impotriva porturilor dunarene ucrainene Reni si Ismail, de pe 16 august. Deocamdata, însă, fluxul de cereale din Ucraina si Romania prin porturile dunarene ale companiei nationale Administratia Porturilor Dunarii Maritime, este la acelasi nivel ca anul trecut.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt