Valoarea pieţei de comerţ electronic din România a ajuns la 5,6 miliarde de euro, în 2020 (fintech)

Valoarea pieţei de comerţ electronic din România a ajuns la 5,6 miliarde de euro, în 2020 (fintech)

România a devenit, anul trecut, liderul Uniunii Europene (UE) în ceea ce priveşte ritmul de creştere a comerţului electronic, iar valoarea acestei pieţe a ajuns la 5,6 miliarde de euro, relevă datele publicate, luni, de către reprezentanţii unui fintech european.

Raportul întocmit de ZEN.com arată că, deşi majoritatea românilor preferă să comande de la magazinele electronice interne, mulţi sunt atraşi de platformele transfrontaliere, datorită preţurilor mici şi a ofertelor bune.

"În prezent, românii care care cumpără online din afara UE bunuri cu valoarea declarată de până la 10 euro nu plătesc TVA pentru achiziţie. Pentru bunurile cu valoare declarată între 10 şi 150 de euro, cumpărătorii nu plătesc taxe vamale, dar plătesc TVA. Actuala reglementare a comerţului online transfrontalier ar fi condus la o pierdere semnificativă a veniturilor şi un impact sever asupra bugetelor UE şi ale statelor sale membre, oferind comercianţilor din afara UE un avantaj competitiv neloial", notează compania.

În 2020, România a devenit liderul UE în privinţa ritmului de creştere a comerţului electronic, chiar dacă doar 45% dintre utilizatorii români de Internet au cumpărat online. Piaţa comerţului electronic a atins valoarea de 5,6 miliarde de euro şi a marcat o creştere anuală de 30%. "Cu toate acestea, deşi majoritatea românilor preferă să comande de la magazinele electronice interne, mulţi sunt atraşi de platformele transfrontaliere, datorită preţurilor mici şi a ofertelor bune", se menţionează în comunicat.

agerpres.ro

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt