Violenţa în şcoli a apărut ca fenomen la începutul anilor 1990 şi nu va înceta prin exmatriculare, spun experţii în educaţie

Violenţa în şcoli a apărut ca fenomen la începutul anilor 1990 şi nu va înceta prin exmatriculare, spun experţii în educaţie

Orice copil poate traversa în timpul şcolii o perioadă care să-l facă un elev cu nevoi speciale, iar tendinţa sistemului este să respingă orice corp necunoscut, a declarat la Prima News expertul în educaţie Daniela Vişoianu.

„Un copil violent poate fi supus violenţei în familie. Violenţa din şcoli nu e un fenomen nou şi nu va înceta prin asemenea măsuri (cum ar fi exmatricularea n.r.). Violenţa în şcoală a pornit la începutul anilor '90, odată cu schimbarea generaţiilor şi a modului de informare”, a spus Vişoianu.

Ea a explicat că un copil trebuie educat în şcoală, al cărei rol este să dezvolte violenţa emoţională a elevilor.

Expertul în educaţie Radu Szekely consideră că exmatricularea este un mod de a rezolva efectul.

„Noi trebuie să ne uităm la cauze. Nu ştim nici dacă a crescut numărul violenţelor sau dacă sunt raportate mai multe acum. Ar trebui să intervenim preventiv cu o echipă multidisciplinară, care ar avea rolul să prevină exmatricularea şi celelalte lucruri care duc la violenţă. În lege nu scrie altceva în afară de avertismente şi exmatriculare, nu scrie ce ar trebui să faci”, a arătat Szekely.

În ultima vreme sensibilitatea emoţională a copiilor a crescut, a explicat profesoara de matematică Nastasia Cercelaru.

„Cred că modalitatea principală sunt jocurile online, unde copiii rămân cu mintea blocată. Şi mediatizarea excesivă a cazurilor de violenţă îi influeţează pe copii”, a susţinut profesoara.

Directorul general al Colegiului Mihai Viteazul, Liliana Zaschievici, a subliniat că exmatricularea ar putea să se producă, dar după o evaluare extrem de atentă a fiecărui caz.

„Nu ştiu dacă în şcoală suntem pregătiţi în acest moment să gestionăm tulburările grave de comportament. Problema unui divorţ în familie se poate rezolva în cadrul şcolii, cu ajutor profesorilor, al consilierului. Pentru cazuri foarte grave există instituţii ale statului care pot prelua un copil în grijă, dar fără să-i rupă prea brusc legăturile cu familia”, a spus Zaschievici.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt