Apare o nouă companie aeriană de stat. Regiunile ţării vor fi conectate pe calea aerului

Apare o nouă companie aeriană de stat. Regiunile ţării vor fi conectate pe calea aerului

O nouă companie aeriană de stat este gata să apară în România, asta deşi Tarom este de ani buni o gaură neagră în buget.

Scopul este de a lega regiunile ţării prin cele 16 oraşe în care se găsesc aeroporturi, în condiţiile în care infrastructura terestră şi feroviară este slab dezvoltată. Compania va avea o flotă de cel puţin 10 avioane de mici dimensiuni, iar finanţarea va veni de la Consiliile Judeţene.

Iniţiativa nu este nouă şi a pornit de la Camera de Comerţ şi Industrie a României. Noua companie se va numi Liniile Aeriene Române şi ar urma să fie o societate pe acţiuni, iar în acţionariat ar urma să intre Consiliile Judeţene care deţin aeroporturi.

Din exemplul dat de Mihai Daraban, în momentul de faţă, pentru a ajunge din Iaşi la Craiova, ai nevoie de 9 ore pe şosele sau 11, cu două trenuri. Nici între Craiova şi Târgu Mureş situaţia nu este mai bună şi ai nevoie de cel puţin 6 ore petrecute în maşină. În momentul de faţă, cel puţin 10 consilii judeţene sunt încântate de această iniţiativă.

În plus, în cazul aeroporturilor mai puţin tranzitate, aşa cum este cel de la Arad, autorităţile ar putea obţine fonduri şi de la direcţia aeroportuară a Consiliului Regiunilor Europene de la Bruxelles. Însuşi preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie crede că începuturile nu vor fi uşoare, iar profitul ar putea apărea mai târziu.
În momentul de faţă sunt 15 judeţe în care avem aeroporturi, la care se adaugă şi Bucureştiul, cu Aeroportul Băneasa. Compania ar putea avea o flotă de 10-14 avioane de mici dimensiuni, de maximum 19 locuri. O firmă din Cehia le-ar putea produce, iar costul pleacă de la 600.000 de euro pentru o aeronavă. Banii ar urma să vină de la consiliile judeţene. Specialiştii se tem însă că factorul politic va ducela eşecul companiei.
Tarom, adică actuala companie de stat aeriană, nu a mai înregistrat profit de 15 ani, din 2007 şi de mai multe ori s-a pus problema falimentului. Chiar de curând, compania Wizz Air a spus că este pregătită să preia rutele Taromului în caz de capitulare.
Iniţiatorul proiectului dă însă asigurări că noua companie nu va ajunge în situaţia Tarom şi nici nu va face concurenţă pe zborurile interne ale acesteia.  Înfiinţarea societăţii pe acţiuni ar urma să se facă până la 1 decembrie. Tot până atunci ar trebui să se stabilească şi Consiliile Judeţene care se vor implica în proiect.

 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt