Transport electric după zeci de ani - Focus Prima TV

Transport electric după zeci de ani

Scaune noi, port USB pentru încărcarea telefoanelor mobile și camere de supraveghere! Greu de crezut însă toate
acestea se găsesc în cel mai nou tramvai care circulă de acum pe linia 41 din Capitală. Este o garnitură modernizată de la zero pentru care s-au cheltuit 500 de mii de euro. Asta în condițiile în care un tramvai nou costă 2 milioane de euro, spune directorul STB. Călătorii sunt încântați de schimbare, dar spun că e nevoie ca toate vechile garnituri să fie reabilitate pentru că prețul biletului s-a scumpit.

Capitala are de acum 3 tramvaie modernizate cap-coadă. Pe unul dintre ele bucureștenii l-au găsit deja pe traseu. E verde și în exterior și în interior.

Așteptările nu au fost în zadar. Tramvaiul e nou nouț, verde ca viața, spune o călătoare.

Tramvaiul verde are și facilități la care oamenii nici nu puteau spera până acum.

Cât despre celelalte 40 de garnituri care circulă pe această linie, bucureștenii nu au niciun cuvânt de laudă.

Acest tramvai generează costuri de 2 ori mai mici față de unul obișnuit, iar echipamentul de tracțiune este unul nou, spune directorul STB. Adrian Criț promite că modernizările și achizițiile noi nu se vor opri aici. Urmează să fie modernizați 50 de kilometri de cale de tramvai.

S-a aprobat și o achiziție de 100 autobuze electrice și ar urma să se cumpere și alte 100 de troleibuze, promit oficialii.

La câteva sute de kilometri, la Iași, după 44 de ani există primul tramvai electric ce a ieșit deja pe traseu.

Alte 16 tramvaie vor fi achiziționate pentru aproximativ 33 de milioane de euro și vor ajunge pe traseu până la finalul anului. Noile garnituri sunt mai silențioase, iar capacitatea este 2 sau 3 ori mai mare decât cele vechi. Diferența este foarte mare chiar și pentru un vatman cu multă experiență.

În total Iașul va beneficia de 76 de mijloace de transport electrice, în valoare de aproximativ 462 de milioane de lei.

Total
0
Shares
Total
0
Share